més picat que una rella

1) En sentit real i referit a un objecte de ferro: ple de clotets a causa de l’oxidació.

2) En sentit figurat i referit a una persona: molest o enfadat a causa d’alguna cosa que li han dit o li han fet.

3) En sentit figurat i referit a una persona: completament embriagat o, també, alegre a causa d’haver ingerit begudes alcohòliques però sense arribar a l’embriaguesa.

4) En sentit figurat i referit a un vi: avinagrat a causa que l’etanol ha començat a oxidar-se i a convertir-se en àcid acètic.

En la narració curta El Nadal d’un remendó, dins De la meua garbera, de Josep Pascual Tirado, podem llegir:

Mentres, en sa casa pegaven l’últim toc a les botelles i sogre i gendre estaven més picats que unes relles.

En el Diccionari català-valencià-balear, en l’entrada rella, trobem:

Més picat que una rella: molt enfadat, o molt embriagat (Cast.). Encara arribaran a temps pa tornar més picats que relles, Guinot Capolls 45

NOTA: El DNV de l’AVL arreplega el modisme comparatiu més picat que una rella que, copiant el DCVB, definix com a ‘molt enfadat o molt embriagat’, és a dir, recull només les accepcions 2 i 3.